Yapı Kredi, yaşamı boyunca özel sektör ve devlet kademelerinde siyasetçi, mühendis, müfettiş gibi önemli görevler üstlenen Kazım Taşkent tarafından 1944 yılında Türk ekonomisine kazandırıldı. Bugün Koç Holding bünyesinde faaliyetlerine devam eden banka, yaklaşık sekiz yıldır CEO Fatih Açıkalın’a emanet. Özellikle son dönemde, çok sayıda yenilikçi çalışmaya imza atan Yapı Kredi'nin fintek karnesine gelin bir de yakından bakalım.
Yapı Kredi Cüzdan ve Mobil Ödeme
Yapı Kredi, ülkemizde ve yurt dışında çeşitli örneklerini gördüğümüz bir mobil uygulamaya sahip: Yapı Kredi Cüzdan. Temelde; bankaya ait tüm kartları bir araya getirme, kart bilgilerini ve işlemleri görüntüleme, özel fırsatlar sunma, bulunulan lokasyona göre en yakın alışveriş merkezini gösterme gibi standart özelliklere sahip olan uygulamanın asıl hüneri mobil ödeme konusunda ortaya çıkıyor. NFC uyumlu Android telefonlar ile kredi kartına gerek olmadan, telefonu POS cihazına yaklaştırarak ödeme yapabilme imkanı sunan uygulama, banka müşterilerine kolay ve pratik bir alışveriş deneyimi sunuyor. Yapı Kredi Cüzdan’ın en temel özelliği olan mobil ödemenin, geliştirilmeye devam edilmesini ve farklı model telefonlar için de kullanılabilir hale gelerek yaygınlaşmasını diliyoruz.Türkiye'de Bir İlk: Göz Tanıma Teknolojisi
Yapı Kredi’nin fintek ekosistemimize kazandırdığı önemli çalışmalardan bir diğeri ise mobil uygulamasına getirdiği “göz tanıma ile giriş” özelliği oldu. 2016 yılının sonuna doğru tanıştığımız, 2017 yılının ilk aylarındaysa iletişimi yapılan bu yenilikçi uygulama, ülkemizde bir ilk olma özelliği taşıyor. Bugün, güvenlik sebebiyle iletişim frekansının düşürüldüğünü tahmin ettiğimiz bu özelliğin ilk olarak Yapı Kredi tarafından kullanılmaya başlanması, bankanın karnesine yazabileceğimiz bir artı. Fakat bugün geldiğimiz noktada bu özelliğin, müşteri ve kullanıcıya fayda sağlayan bir yanının kalmaması ve geliştirilip daha iyi bir noktaya getirilmemesi şüphesiz ki banka için olumsuz bir durum. Bankalarımızın bu konudaki ilk deneyimleriyle, göz tanıma teknolojisini çok daha iyi noktalara taşıyacağına inanıyoruz.Tanıdık Teknolojiler: Siri ve iMessage ile Para Transferi
Para transferi için bankalarımızın en başarılı olduğu fintek alanı dersek sanırım hata etmiş olmayız. Birçok bankamız bu alana dair yenilikçi çalışmaları hayata geçirmeye devam ediyor. Yapı Kredi de müşterilerinin işlemlerini kolaylaştırmak için Siri ve iMessage üzerinden para transferi yapılabilmesini mümkün kılıyor. Yapı Kredi kullanıcılarının bir cep numarasına para transferi yapabilmesi için Siri’ye “Para Gönder” veya “Transfer Et” komutlarını sesli olarak vermesi, iMessage üzerinden ise mesajlaşma sırasında uygulamalarından Yapı Kredi Mobil’i seçmesi gerekiyor. Finans sektöründe bu tarz teknolojilerin çok kolay hayata geçirilemediğini biliyoruz. Öte yandan biz çeşitli bankalarımız sayesinde bu konuya aşina olsak da, dünyada durum bu şekilde değil. İngilizlerin ünlü bankası Barclays bile Siri ile para transferini geçtiğimiz hafta ilk kez yayına alabildi. Yapı Kredi’nin ve tüm bankalarımızın bu konudaki çalışmalarının artarak sürmesini diliyoruz.Bilen Bilir: Bankacı Klavye
Yapı Kredi tarafından bu yılın başlarında, bugün diğer çalışmaların biraz gölgesinde kaldığını düşündüğümüz bir iş hayata geçirildi. 2016 yılında patenti alınan Bankacı Klavye kullanıcılara, telefonları üzerinden diledikleri mesajlaşma uygulamasını kullanırken bankanın klavyesi aracılığıyla para transferi yapabilme imkanı sunuyor. Kullanıcıların, mesajlaşma esnasında kolay ve hızlı bir şekilde para gönderebilmesi için telefonlarının klavye seçeneğinden Yapı Kredi’nin klavyesini seçmesi ve bunu aktifleştirmesi gerekiyor. Sadece Yapı Kredi Mobil’in Android versiyonunda kullanılabilen uygulama, bakıldığı zaman para transferini kolaylaştıran ve pratik kılan son derece başarılı bir çalışma. Bu tarz yenilikçi ve fayda niteliği yüksek bir işin hayata geçirilmesini son derece olumlu görüyor fakat uygulamaya dair iletişimin ve farkındalığın yetersiz kaldığını düşünüyoruz. Bankalarımızın kronik hastalığı olan; piyasaya sürdükten ve reklamını köpürttükten sonra çalışmayı kendi kaderine terk etme alışkanlığının bu işte de karşımıza çıkmamasını ümit ediyoruz.Mobil Uygulamalar
Yapı Kredi’nin uygulama mağazalarında Yapı Kredi Mobil, Yapı Kredi Kurumsal (firmalar için), Yapı Kredi Cüzdan, Yapı Kredi Mobil Bankacılık (Azerbaycan için) ve BorsaCepte adlı uygulamaları bulunuyor. Elbette, tüm bankalarımız gibi Yapı Kredi de bu uygulamaların tamamını aktif olarak kullanmıyor ve iletişimlerini yapmıyor. Bankanın en önemli uygulamaları, ana uygulaması olan Yapı Kredi Mobil ve özellikle adını son dönemde çok duyduğumuz Yapı Kredi Cüzdan. Temelde, müşterilerin işlemlerini şubeye gitmeden, dilediği yer ve zamanda halledebilmesini sağlamayı amaçlayan Yapı Kredi Mobil, benzer uygulamalarda da görebileceğimiz ana işlevlerinin dışında göz tanıma ile giriş, Siri ve iMessage ile para transferi, QR kod ile para çekimi gibi önemli özelliklere sahip. Yapı Kredi Cüzdan'a dair değerlendirmemizi yazımızın önceki başlıklarında bulabilirsiniz.Sosyal Medya ve Google
Banka, ana sosyal medya iletişimini Facebook, Twitter, Instagram, Google +, Linkedin ve Youtube kanallarında sürdürüyor. Yapı Kredi’nin sosyal medya iletişimine dair öne çıkan üç detaydan bahsedebiliriz: Mecra özelinde iletişim, hızlı kullanıcı desteği ve data toplama. Her mecranın kendine özgü dinamiklerini dikkate alan banka, buna göre iletişimini mecra bazında farklılaştırmaya gayret gösteriyor. Bu farklılaştırma, henüz mükemmel seviyede olmasa da özellikle LinkedIn ve Instagram gibi çok farklı yapıdaki ağlarda standart içeriklerin ötesine geçebilmeyi başarılı bir aksiyon olarak değerlendiriyoruz. Sosyal medya üzerinden gelen kullanıcı destek taleplerine yapılan dönüşlerin oldukça hızlı olması bankanın hanesine yazabileceğimiz bir başka artı. Moderasyon, çoğu zaman bu işin küçük bir detayı gibi görülse de aslında ciddi bir iş yükü ve marka imajına etki eden önemli bir uğraş. Asıl soruya geliyoruz. Sevgili Yapı Kredi, sosyal medya üzerinden data toplama işini nasıl çözdünüz? Ülkemizdeki birçok finans kurumuna nazaran, Yapı Kredi’nin güvenlik konusunda bir sorun yaşamadığını ve çeşitli yarışmalar aracılığıyla kullanıcı bilgilerini alabildiğini görüyoruz. Burada ilk amaç data toplama değilse bile bu başarılıyor. Bir de toplanan bu data, bankanın iletişim amaçlarına hizmet edecek şekilde başarıyla kullanılıyorsa tadından yenmez. Yapı Kredi’nin daha sayısal sonuçlara ve çıktılara hizmet eden Google reklamları, frekans olarak biraz daha sakin seviyelerde devam ediyor. Kredi kartı, kredi başvurusu gibi çok sayıda önemli search aramasında yer almadığını gördüğümüz banka, mobil aramalarda ise Yapı Kredi Mobil uygulamasını sponsorlu olarak öne çıkarıyor. Bu durumun dışında bankanın dönemlik ve kampanya bazlı GDN, Youtube gibi kanalları da aktif bir şekilde kullandığını gözlemliyoruz.
Banka Web Sitesi
Genel anlamda bankalarımızın siteleriyle benzer niteliklere sahip olan Yapı Kredi web sitesi, nispeten daha şık ve dikkat çeken tasarımıyla şu ana kadar incelediğimiz bankalarımızdan farklılaşıyor. Ziyaretçilerini “Size nasıl yardımcı olabiliriz” isimli destek bölümü ile karşılayan sitede, sade ve net bir dizayn ile doğrudan kullanıcı ihtiyaçlarına cevap verebilmek amaçlanmış. Bunun yanı sıra banka müşterilerinin hızlı ve kolay bir şekilde faturalarını ödeyebilmesini sağlayan “Ödeme Merkezi” adlı bölüm, diğer bankalarımızda görmediğimiz farklı bir hizmet olarak sitede karşımıza çıkıyor. Genel iletişim içerisinde daha durağan bir kanal durumunda olan banka web sitelerini düşündüğümüzde, Yapı Kredi sitesinin “ilk izlenim, ihtiyaca cevap verebilme, hız” gibi kriterler açısından birçok rakibinin önünde yer aldığını rahatlıkla söyleyebiliyoruz.
Yorumlar
Yorum Gönder