Haberin Özeti
Fintech Sohbetleri’nde yeni konuÄŸumuz robotik süreç otomasyon giriÅŸimi Kronnika oldu. Hatırlayan okurlarımız olacaktır, bu bölümümüzde daha önce Kredya, Manibux, TransferGo, Fanaliz ve Bakiyem gibi ÅŸirketler konuÄŸumuz olmuÅŸtu. Bu kez Kronnika'nın kurucularından Kıvanç Sürel ile çok keyifli bir sohbet gerçekleÅŸtirdik. Bu güzel sohbet sayesinde Kronnika'nın kuruluÅŸ hikayesini, sunduÄŸu hizmetleri ve gelecek planlarını dinleme fırsatını yakaladık. Kıvanç Beye içten cevapları için bir kez daha teÅŸekkür ediyor ve sizi içeriÄŸimizin uzun versiyonunda röportajımızla baÅŸ baÅŸa bırakıyoruz.
Fintech Sohbetleri’nde yeni konuÄŸumuz robotik süreç otomasyon giriÅŸimi Kronnika oldu. Hatırlayan okurlarımız olacaktır, bu bölümümüzde daha önce Kredya, Manibux, TransferGo, Fanaliz ve Bakiyem gibi ÅŸirketler konuÄŸumuz olmuÅŸtu. Bu kez Kronnika'nın kurucularından Kıvanç Sürel ile çok keyifli bir sohbet gerçekleÅŸtirdik. Bu güzel sohbet sayesinde Kronnika'nın kuruluÅŸ hikayesini, sunduÄŸu hizmetleri ve gelecek planlarını dinleme fırsatını yakaladık. Kıvanç Beye içten cevapları için bir kez daha teÅŸekkür ediyor ve sizi röportajımızla baÅŸ baÅŸa bırakıyoruz.
Merhaba! Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
Merhaba, ben Kıvanç Sürel! Kronnika’nın Co-Founder'ı ve CEO’suyum. 1996-1998 yılları arasında San Francisco’da internetin büyülü dünyası ile tanıştım. 100’ün üzerinde iÅŸ analizi yapıp, e-business giriÅŸimlerinin baÅŸarı ve baÅŸarısızlıklarına ÅŸahit oldum. Tabi ki güzel ÅŸeyler de yaÅŸadım. PAMS En İyi E-Business Design ödülünü ve Las Vegas Networld Interpot’da 1.lik ödülünü aldım. 2004’de Türkiye’ye döndüğümde 2 sene NexumCreative’de çalıştım. BSH Grubunun uluslararası bir projesinin geliÅŸtirilmesi ve yönetimini yaptım. Sosyal medyanın olmadığı bir dönemde BSH markalarının online pazarlama stratejilerinin ve çözümlerinin oluÅŸturulması, usability, user journey, online pazarlama konularında yurt içi ve yurtdışı pek çok projede yer aldım. Akabinde o dönem teknoloji ÅŸirketi Parkyeri’nde 6 sene geçirdim. Taylandlı mobil operatör True için çeÅŸitli projelerde bulundum. 2014 yılında Tayland’da mobil pazarlama ve teknoloji ajansı kurarak Taylandlı ortaklarım ile Türkiye’den Tayland'a teknoloji ve fikir ihracatı yapmaya baÅŸladık. 2015’te arkadaÅŸlarım ile Zenkronn’u kurduk ve yazılım projeleri yapmaya baÅŸladık. 50’nin üzerinde proje ürettik, projesi olanlara çözümler saÄŸladık. Yani aslında Kronnika’nın temellerini atmış olduk. 2016’nın sonuna doÄŸru Kronnika projesine baÅŸladık.Peki Kronnika fikrinin bir hikayesi var mıdır?
Her ÅŸey 2016 yılında büyük bir danışmanlık firmasının ülke genel müdürünün “Finans sektörü için robot yapabilir misiniz?” sorusuyla baÅŸladı. Herkesin düşündüğü gibi bizim de aklımıza ilk olarak fiziksel robotlar geldi. “Acaba ATM’de sıkışan parayı alacak robot mu isteniyor?” diye düşündük lakin yaptığımız birkaç araÅŸtırma ile aslında Robotic Process Automation (RPA) teknolojisinden bahsedildiÄŸini anladık. Zenkronn'da her zaman insan hayatını kolaylaÅŸtıracak ve fayda katacak projeler üretmeye çalışıyorduk. GireceÄŸimiz tüm iÅŸlerin de bu doÄŸrultuda olmasını istiyorduk. RPA teknolojisi hakkında yaptığımız incelemeler, araÅŸtırmalar ve denemeler sonucunda RPA’nın aslında insana çok deÄŸerli bir fayda saÄŸlayabileceÄŸini keÅŸfettik: Zaman! İnsanlar RPA ile yoÄŸun iÅŸ tempolarından biraz nefes alabilir ve zaman kazanabilirlerdi. Çok heyecanlanmıştık. İzmir’de ARGE ofisi açıp projemizin adını Kronnika koyduk. Sonraki 2 yılı insanlara kendimizi açıklayarak, RPA nedir anlatarak, PoC’ler yaparak ve yatırımcılara yarın nasıl bir ÅŸirket olabileceÄŸimizi anlatarak geçirdik. Çünkü önce insanlara yaptığımız iÅŸi anlatmamız gerekiyordu. Onlardan hiç bilmedikleri bir dünyanın içine girmelerini istemek bizi de zorlayan bir süreç olurdu. 2018 yılında Albaraka Garaj Hızlandırma Merkezi’ne seçildik ve 2019 yılında Albaraka Türk Fintech Yatırım Fonu’ndan yatırım alarak Kronnika A.Åž.’yi kurduk.SunduÄŸunuz hizmeti kısaca anlatabilir misiniz?
Kronnika güçlü ve yenilikçi bir RPA platformu. Åžirketlerin ve bireylerin sık sık tekrar ettikleri, tanımlanabilir ama katma deÄŸeri görece düşük süreçlerinin hızlıca otomatize edilebildiÄŸi, ölçeklendirilebildiÄŸi ve yönetildiÄŸi bir yapı. Gerek platform olarak, gerekse uçtan uca dijital iÅŸ gücü kiralama modeli ile kullanılabilen Kronnika, firmaları IT’den bağımsız hale getirirken, herhangi bir sisteme entegre olmaya gerek kalmadan insan davranışlarını masaüstünde tekrarlayan yazılım robotları üzerinden bir hizmet sunuyor. Aslında biz kendimize "zaman hizmeti veren ÅŸirket" diyoruz. Yaptığımız iÅŸ ÅŸirketlere zaman kazancı, maliyet avantajı, çalışan ve müşteri memnuniyetinde artış gibi faydalar saÄŸlıyor. Bunu yaparken de ÅŸirketlere kendi süreçlerine dair kurumsal hafıza kazandırıyoruz.Kronnika'nın arkasında kaç kiÅŸilik bir ekip bulunuyor?
Åžu an Kronnika'nın arkasında 15 kiÅŸilik bir ekip var. İstanbul’da merkez ofis ve İzmir’de Bilimpark Teknokent’te AR-GE ofisimiz bulunuyor. İş ortaklarımız içinde bizi destekleyen personelle beraber 20 kiÅŸiden fazla kiÅŸi Kronnika’nın baÅŸarısı için çalışıyor.Bugüne kadar hiç yatırım aldınız mı?
Evet, 2019 Eylül’de Albaraka Portföy A.Åž.’ye ait GSYF üzerinden 2 milyon TL yatırım aldık.Kronnika'nın geleceÄŸine dair planlar nelerdir?
Kronnika'nın vizyonu “dünya üzerinde en çok zaman kazandıran RPA ÅŸirketi olmak”. Bu amaç doÄŸrultusunda çalışıyoruz. Çalıştığımız ÅŸirketlere sadece 2019 yılı içerisinde 17 bin saatten fazla zaman kazandırdık. Bu süreyi önümüzdeki yıllarda katlayarak arttırıp, Kronnika'yı Türkiye’den çıkan RPA Unicorn’u yapmayı hedefliyoruz. Bununla beraber ürün yapımız ve yaklaşımımızı derinleÅŸtiriyoruz. Sadece standart masaüstü otomasyonu ile sınırlı kalmayıp, yapay zeka gibi diÄŸer teknolojileri de kolayca entegre edebildiÄŸimiz, daha güçlü ve daha akıllı bir süreç otomasyonu saÄŸlamayı planlıyoruz. Sosyal sorumluluk tarafı da bizim için çok önemli ve bu iki ÅŸapkada birleÅŸiyor. Bir tanesi amaçlarına inandığımız dernek ve kuruluÅŸlara, çalışmalarını kolaylaÅŸtıracak robotik süreç otomasyonları saÄŸlamak. Bu tarz bir çalışmanın, standart maddi bağış yapmaktan daha çok deÄŸer katacağını düşünüyoruz.Bu keyifli röportaj için teÅŸekkür ederiz. Okurlarımıza son olarak iletmek istediÄŸiniz bir mesajınız var mıdır?
Yaptığımız iÅŸe baktığımız zaman süreçleri otomatize edip ÅŸirketlere fayda saÄŸlıyor gibi gözüküyoruz fakat bu duruma daha humanist yaklaşıyoruz. GeçtiÄŸimiz 10-15 yıl içerisinde insanlar ÅŸirketlerde “uygulama operatörü” gibi çalışmaya baÅŸladı. SAP sisteminden bir bilgiyi al, baÅŸka bir sisteme yaz, o sistemdeki çıktıyı alıp, excel’e yaz, sonra Outlook’tan mail at gibi. Bu gibi iÅŸlemlerin kısmen insanları robotlaÅŸtırdığını görüyoruz. RPA’nın bu durumu engelleyebilecek ve tersine çevirebilecek bir fırsat olduÄŸunu düşünüyoruz. Yani bu kez maksimum fayda yaratma teorisi sadece ÅŸirketler için deÄŸil insanlar için de söz konusu durumda.Tags: Röportaj, Türkiye'de Fintech, İyi Fikir
Yorumlar
Yorum Gönder