Top Nav

Blue: Cinsiyet ayrımı gözetmeyen chatbot

Ağu 31, 2020 0 comments
Haberin Özeti
BBVA, müşterilerin sorularını yanıtlamak için eğitilmiş, cinsiyet ayrımı içermeyen Blue adlı chatbotunu piyasaya sürerek sohbet uygulamalarına kadın sesi tanımlama eğilimlerine karşı bir adım attı. Bankanın küresel ağında kullandığı birden fazla sanal asistanı birleştirme girişimi olan Blue, yapay zekayı haksız sosyal klişelerden kurtarmak için bilinçli olarak inşa edildi. BBVA, Blue’nun asla bir insan gibi davranmaya çalışmayacağını ancak kendini tamamen robot olarak tanımlamadığını belirtiyor. Hazırlanması yaklaşık iki yıl süren Blue projesinde 12 tasarımcı, 6 product owner, 3 program yöneticisi ve 20 geliştirici görev aldı. Şu anda İspanya’da ve Meksika’da kullanılabilen chatbotun yakında bankanın hizmet verdiği diğer ülkelerde ve online kanallarında kullanıma sunulması bekleniyor.


İspanya merkezli banka BBVA, müşterilerin sorularını yanıtlamak için eğitilmiş, cinsiyet ayrımı içermeyen Blue adlı chatbotunu piyasaya sürerek yapay zeka temelli sohbet uygulamalarına kadın sesi tanımlama eğilimlerine karşı bir adım attı. 

Yakın tarihli bir Unesco raporu, teknolojide cinsiyet önyargısının giderilmesine yardımcı olmada eğitimin rolüne dikkat çekiyor. Birleşmiş Milletler’e göre sanal asistanların kadınsı doğası ve sahip oldukları itaat yaklaşımı, teknolojinin bu önyargıların sürdürülmesine nasıl katkıda bulunduğunun açık bir örneği. 


Yürütülen çalışmaya göre sanal asistanlara kadınsı bir cinsiyet atama eğilimi, erkeklerin sektörün toplam işgücünün yüzde 60 ila 75'ini oluşturduğu teknoloji şirketlerinde cinsiyet dengesizliğinin bir sonucu olarak karşımıza çıkıyor. BBVA’nın küresel ağında kullandığı birden fazla sanal asistanı birleştirme girişimi olan Blue, yapay zekayı haksız sosyal klişelerden kurtarmak için bilinçli olarak inşa edildi. Banka, Blue’nun asla bir insan gibi davranmaya çalışmayacağını ancak kendini tamamen robot olarak tanımlamadığını belirtiyor. Konu hakkında görüşlerini paylaşan BBVA Küresel Tasarım Müdürü Julián García Ruiz "Blue'nun kişiliğini tanımlarken onun bir insan olmadığı konusunda nettik, bu yüzden ona bir cinsiyet atamadık. Blue’nun insan olmayan doğasını yansıtabilmek, asistanımızın benzersizliğini geliştirmemize yardımcı oldu.” ifadelerini kullanıyor. 


BBVA’nın hazırlanması yaklaşık iki yıl süren Blue projesinde 12 tasarımcı, 6 product owner, 3 program yöneticisi ve 20 geliştirici görev aldı. Şu anda İspanya’da ve Meksika’da kullanılabilen chatbotun yakında bankanın hizmet verdiği diğer ülkelerde ve online kanallarında kullanıma sunulması bekleniyor.

Tags: Dünya, Chatbot, Bankacılık, Yapay Zeka

Yorumlar

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

İletişim Formu