Top Nav

Starbucks Mobil Uygulamasıyla Siparişleri Hızlandırmayı Amaçlıyor

Mar 23, 2018 0 comments
Ünlü kahve zinciri Starbucks’ın mobil uygulaması aracılığıyla çok daha hızlı bir şekilde kahve satın almak mümkünken, müşterilerin büyük çoğunluğu kahvesi için kuyrukta beklemeyi tercih ediyor.

Beklemeyi Seven Müşteriler Var

Bir grup Starbucks müşterisiyle röportaj yapan Reuters, kahve severlerin şirketin yenilikçi aksiyonlarını takdirle karşıladıklarını ancak kahvelerini beklemekten ve bu sırada baristalarla sohbet etmekten keyif aldıklarını öğrenmiş. Neredeyse her gün Starbucks’ı ziyaret eden 30 yaşındaki John Mishler, “Sırada beklemenin benim için bir sakıncası yok. Baristalarla sohbet etmeyi seviyorum. Kahvemi beklemek, sabah rutinimin bir parçası ve bunu değiştirmek istemiyorum.” diyor. John, Starbucks’ın mobil uygulamasını ise üç haftada bir kullandığını belirtiyor. Konuya farklı bakanlar da yok değil. Özel bir şirkette Pazarlama Danışmanı olarak çalışan Diane Schreiber, “Günlük yaşamımdaki koşturmaları düşününce bir kahve için beş dakika bekleyemem. Önceliklerimi düzenlemek zorundayım.” diyor. Bu görüşe de hak vermemek mümkün değil.

“Mobilden Vazgeçmeyeceğiz”

Starbucks, Şubat ayı rakamlarını değerlendirirken mobil uygulamasının kahve satın alımında performans göstermediğini fark etti. Şirket için hali hazırda bir satış kolu olan uygulamanın, yeni kullanıcı kazanımı ve aktif kullanıcı artışı düşüşe geçti. Peki Starbucks, mobil uygulamasını tüm müşterileri için cazip bir hale nasıl getirebilir? Şirketin CEO’su Kevin Johnson bu hafta hissedarlara, Starbucks’ın hem kahvesini hızlı almak isteyen hem de sırada beklemeyi sorun olarak görmeyen müşterileri kendisine çekebileceğini söyledi. Şirketin yıllık toplantısında konuşan Johnson, “Sektördeki bazı isimler ya toplumda genel olarak kabul gören bir satın alım alışkanlığına yada satışa hız / kolaylık katan bir deneyime odaklanmamız gerektiğine, her ikisini birlikte yürütemeyeceğimize inanıyor.” dedi. CEO, “Bu yanlış anlayışın bir parçası olmayacağız.” sözleriyle bu konudaki stratejilerinin değişmeyeceğini belirtti. Yaşanan gelişmelerden ve yapılan açıklamalardan Starbucks’ın gelecek süreçte offline - mobil birlikteliğini sürdüreceğini ve mobil taraftaki güçsüzlüğü üzerine çalışacağını anlıyoruz.

Tags: Starbucks, Mobil, Uygulama, Kahve, Barista, Satış

Yorumlar

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

İletişim Formu