Haberin Özeti
Mastercard, önde gelen kadın tasarımcılara ve sanatçılara ait limited edition ürünlerin dolandırıcılar tarafından kopyalanarak piyasaya sürülmesini engellemek için blockchain teknolojisinden faydalanacak. Şirket, yeni çözümü için ilk olarak perakendeci Fred Segal ve moda platformu Made ile işbirliğine gitti. Kullanıcılar, bu sayede tasarımlarda bulunan QR kodlar aracılığıyla ürünlerin adım adım yolculuğunu takip edebilecek ve orjinalliği hakkında bilgi alabilecek. Global Marka Sahteciliği raporuna göre, 2017 yılında küresel çapta online sahtecilikten kaynaklanan zarar 323 milyar dolara ulaştı.
Ödeme devi Mastercard, önde gelen kadın tasarımcılara ve sanatçılara ait limited edition ürünlerin dolandırıcılar tarafından kopyalanarak piyasaya sürülmesini engellemek için blockchain teknolojisinden faydalanacak.
Mastercard, yeni çözümü için ilk olarak perakendeci Fred Segal ve moda platformu Made ile işbirliğine gitti. Kullanıcılar, üç şirketin ortaklığı sonucu ortaya çıkacak ilk koleksiyonda Mastercard'ın blockchain çözümünü kullanabilecekler. Bunun için online olarak satın alınan ürünler kargo ile kapıya geldiğinde üzerlerinde yer alan QR kodu okutmak yeterli olacak. Okutulan QR kod kullanıcılara, o tasarımın adım adım ürün yolculuğunu anlatacak ve ürününün orjinalliği hakkında bilgi verecek.
Global Marka Sahteciliği 2018 raporuna göre, 2017 yılında küresel çapta online sahtecilikten kaynaklanan zarar 323 milyar dolara ulaşırken, bu dönemde lüks markalar internet satışlarında 30.3 milyar dolarlık bir zararla karşı karşıya kaldı. Mastercard yeni blockchain çözümünü, yüksek değerli tasarımcı ürünlerinin takibi ve orjinalliği hakkında net kayıtlar sağlamak için kullanmayı amaçlıyor. Şirket bu süreçte perakende ve tasarım gibi çeşitli iş kollarıyla işbirliği halinde olacak.
Tags: Dünya, Blockchain, Online Alışveriş, Teknoloji
Yorumlar
Yorum Gönder