Top Nav

Avustralyalı bankadan veri ihlali özrü: "İnsan hatasıydı"

Tem 29, 2019 0 comments
Haberin Özeti
Avustralya Ulusal Bankası, bazı müşteri bilgilerinin, çeşitli veri şirketlerinin sunucularına izinsiz yüklenmesi nedeniyle yaklaşık 13 bin müşterisiyle iletişim kurmaya başladı. Bankanın Baş Veri Sorumlusu Glenda Crisp, karşı tarafa izinsiz bir şekilde geçen müşteri bilgileri arasında ad-soyad, doğum tarihi, iletişim bilgileri, ehliyet numarası ve vatandaşlık kimlik numarası gibi bilgilerin yer aldığını belirtti. Avustralyalı banka, ihlal sonucunda oluşan tüm müşteri zararlarını karşılayacağını, ve olaydan etkilenen müşterilerine gelişmiş dolandırıcılık tespitine yönelik hizmet sunacağını belirtti. Banka tarafından yapılan açıklamalarda ihlalden etkilenen müşterilerin hesaplarının sıklıkla kontrol edildiği ve henüz olağandışı bir durumla karşılaşılmadığı da ifade edildi.


Avustralya Ulusal Bankası, hesap açılışı sırasında bazı müşteri bilgilerinin, çeşitli veri şirketlerinin sunucularına izinsiz yüklenmesi nedeniyle yaklaşık 13 bin müşterisiyle iletişim kurmaya başladı. Banka olaydan etkilenen müşteri grubuna ilk aşamada konuyla ilgili bilgi verecek.

"Sorumluluğu üstleniyoruz."

Bankanın Baş Veri Sorumlusu Glenda Crisp, karşı tarafa izinsiz bir şekilde geçen müşteri bilgileri arasında ad-soyad, doğum tarihi, iletişim bilgileri, ehliyet numarası ve vatandaşlık kimlik numarası gibi bilgilerin yer aldığını belirtti. Crisp konuya dair açıklamasında "Müşteri bilgilerinin gizliliğini ve bu bilgilerin korunmasını son derece ciddiye alıyor ve olaydan etkilenen müşterilerimizden içtenlikle özür diliyoruz. Bu konuda tüm sorumluluğu üstleniyoruz. Yaşananlar insan hatasıydı ve bankamızın güvenlik politikalarını ihlal ediyordu." ifadelerini kullandı.

Müşterilerin zararı karşılanacak

Avustralyalı banka, yaşanan veri ihlali sonucunda müşterilerin internet ve mobil bankacılık giriş bilgilerinin tehlikeye atılmadığını ve banka sistemlerinin herhangi bir tehlikeyle karşı karşıya kalmadığını belirtiyor. Banka ayrıca oluşan tüm müşteri zararlarını karşılayacağını, gerekirse olaydan etkilenen müşterilerine ait vatandaşlık kimlik numarası gibi bilgilerin yenilenme sürecine destek vereceğini ve yine olaydan etkilenen müşterilerine gelişmiş dolandırıcılık tespitine yönelik hizmet sunacağını açıkladı. Banka tarafından yapılan açıklamalarda olaydan etkilenen müşterilerin hesaplarının sıklıkla kontrol edildiği ve henüz olağandışı bir durumla karşılaşılmadığı da belirtildi.

Tags: Dünya, Güvenlik, Dijital Dönüşüm, Yaşam

Yorumlar

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

İletişim Formu